Schoolmakers begeleidt leer- en veranderprocessen in scholen, van kleuter- tot volwassenenonderwijs. Wij werken nauw samen met raden van bestuur, directies, leerkrachten, leerlingen, oudercomités, pedagogisch begeleiders, ... Wij leveren maatwerk, om zo samen scholen nóg sterker te maken.
‘Versterken’ betekent voor ons: aansluiting vinden bij de aanwezige competenties en troeven. Jij blijft de echte professional, de expert van je vakgebied of beleidsdomein, jij bent dé schoolmaker. We willen dat je van je beroep en functie blijft houden. Daarom zet Schoolmakers in op veranderbekwaamheid en veerkracht, op blijvende deskundigheid in gewijzigde omstandigheden, op positief motiveren, op een goede samenwerking vanuit (zelf)vertrouwen, op het ontwikkelen van ondernemerszin op school. Wij zorgen voor de begeleiding en coaching, vanuit onze expertise.
Schoolmakers in the Pop-Up Classroom
We benaderen digitalisering als maatwerk
Digitalisering is een gegeven. We leven in een realiteit waarin technologie inherent deel uitmaakt van het leven en het leren in en buiten de school. De vraag is niet of, maar hoe en in welke mate we technologie een plek laten innemen. Schoolmakers helpt om wegwijs te geraken tussen de huidige innovaties en aankomende trends, en fungeert als kompas om jouw schoolvisie op digitalisering te enten op digitale kansen en valkuilen.
We benaderen digitalisering als tool, niet als doel
Verrijking met digitalisering zorgt voor een versterking van de onderwijskwaliteit. De leraar doet ertoe, net als de schoolleider, en Schoolmakers ondersteunt bij het zorgvuldig afwegen op welke uitdagingen digitalisering een mogelijk antwoord biedt.
We benaderen digitalisering als veranderproces
De school is een systeem, waarbij een veranderproces pas impact heeft als je oog hebt voor hoe infrastructuur, cultuur, leiderschap, competenties, … onderling samenhangen. Schoolmakers helpt jouw systeem te ontrafelen en samen te werken richting een gedragen en duurzaam (leer)effect.