Heb jij de afgelopen twee jaar ook jouw digitale sprong gemaakt? Of je nu hebt gekozen voor een pc, Chromebook of tablet, je wilt vooruit en impact hebben. Ongeacht de keuze, elke school streeft ernaar de beste ondersteuning te voorzien voor haar leerkrachten en het beste onderwijs te bieden aan haar leerlingen.
The Pop-Up Classroom moedigt directeuren, leraren, en leerlingen aan om na te denken over een doordachte digitalisering van leren en lesgeven.
"Fijn dat er gedifferentieerd wordt en kan ingezet worden op wat jou het meest interesseert of wat je zelf het meeste kan toepassen. "
Leerkracht basisonderwijs;I(c)T-coördinator
volgde Programmeren en IT
"Björn is heel toegankelijk. Hij praat zeer vlot en open. Björn staat open voor andere ideeën en stelt zich zeer flexibel op."
Beleidsondersteuner
volgde Economie en organisatie
"Heel duidelijk en vernieuwend"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"De lesgever deed dit echt op niveau. Dit was heel aangenaam en verrijkend."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Heel interessant om de mogelijkheden van een I pad te ontdekken "
Directeur
volgde Taal en cultuur
"Jullie deden dit op een heel begrijpbare manier. Bedankt hiervoor."
Directeur
volgde Taal en cultuur
"Heel toegankelijke lesgever die snel en creatief oplossingen kan bedenken."
Leerkracht Beeld voor 1ste t.e.m. 6de Leerjaar
volgde Kunst en creatie
"De leerkracht was heel flexibel en hield rekening met de beginsituatie van het publiek."
I(c)T-coördinator
volgde Programmeren en IT
"Vlotte begeleiding en uiteg"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Het was een leuke manier om te leren over hoe wij zelf thuis kunnen verder gaan met programmeren."
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Het was zeer interessant"
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Nee alles was goed"
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Dank voor het initiatief en dit dan nog wel gratis. "
Beleidsondersteuner
volgde Visie en leiderschap
"Super interessant met nieuwe tools voor AR"
Leerkracht volwassenenonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Wat een fantastisch toestel!!!! "
Leerkracht kleuter
volgde Programmeren en IT
"Je enthousiasme is aanstekelijk!
"
I(c)T-coördinator
volgde Programmeren en IT
"Persoon met kennis van zaken. "
Leerkracht secundair;Trajectbegeleider
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Goed, fan. Hopelijk kan de school iPad aanschaffen in de toekomst "
Leerkracht secundair
volgde Kunst en creatie
"Ik vond het veel handiger dan een laptop."
Leerling
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Is wat wennen maar ging beter dan verwacht. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Heel veel passie bij de docent.
We moeten terugkeren met meer mensen.
Of verplaatsen jullie zich?"
Beleidsondersteuner
volgde Visie en leiderschap
"Leuk om meerdere ideeën voor in de praktijk te zien bij eenzelfde app die je misschien al kende. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Leuk concept!
Nu nog doorbreken op de klasvloer."
I(c)T-coördinator;Leerkracht basisonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Top, vriendelijke, hulpvaardig"
Leerkracht secundair
volgde Kunst en creatie
"Duidelijke uitleg, tijd voor opvolging, veel tijd om zelf uit te proberen. "
I(c)T-coördinator;Leerkracht basisonderwijs
volgde Economie en organisatie
"Het was goed dat we eerst een uitleg kregen en dan genoeg tijd om zelf te proberen."
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Alleen lovende woorden!"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Taal en cultuur
"De lesgever deed dat top."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Economie en organisatie
"Heel enthousiast gebracht "
I(c)T-coördinator
volgde Taal en cultuur
"Super coach’ heel inspirerend"
I(c)T-coördinator
volgde Taal en cultuur
"Heel fijn om alle mogelijkheden te ontdekken."
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Interessante voorbeelden"
I(c)T-coördinator
volgde Kunst en creatie
"Probeer meer in te spelen op de vraag dan een gewoon aanbod"
Volwassenonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Leuk initiatief, graag meer van dat"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Economie en organisatie
"Zeer praktijkgericht en toegankelijk. Duidelijke en vriendelijke omgang!"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Dank voor het organiseren en de gratis uitleg. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Was zenuwachtig maar gaf zo fijn en rustig uitleg. Heel boeiend en bruikbaar. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Zeer toegankelijk"
I(c)T-coördinator;Pedagogisch ICT-coördinator
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Zeker opnieuw toepassingen voor de apps bijgeleerd. De apps zelf waren al gekend. Er was een klas aanwezig, maar werden apart wel aangepaste toepassingen voorzien. "
Leerkracht basisonderwijs;I(c)T-coördinator
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Leuk concept om leerling en leerkracht te laten kennis maken met nieuwe apps."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Programmeren en IT
"Er zijn heel veel mogelijkheden. Zin om verder te ontdekken."
I(c)T-coördinator
volgde Taal en cultuur
"Tof dat de lesgever uit de praktijk komt en wet waarover hij spreekt."
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Interessante apps, goeie vlot uitleg"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Interessante dingen bijgeleerd!"
Leerkracht kleuter
volgde Programmeren en IT
"Heel informatief en veel bruikbare info"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Het was heel leerrijk!"
Leerkracht kleuter
volgde Programmeren en IT
"Heel leerrijk, direct te gebruiken in de praktijk"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Super inspirerend! Zelf thuis opzoeken hoe toe te passen in een Microsoft omgeving. Of de directie overtuigen van Apple ;)"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Mooi materiaal! "
Leerkracht secundair;Trajectbegeleider
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Heel interessant, verrijkende gesprekken."
Beleidsondersteuner
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Lesgever stond open voor alle vragen opmerkingen, …"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Het was zeer leerlijk"
Leerling
volgde Economie en organisatie
"Het was een goede workshop."
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Heel leerrijk"
Leerkracht secundair
volgde Kunst en creatie
"Mooi initiatief!"
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Heldere en duidelijke uitleg vooral 1 op 1 was verhelderdend"
Leerkracht secundair
volgde Visie en leiderschap
"Heel boeiend. Fijn om zo diepgaand in gesprek te kunnen gaan met de collega’s. Ookal hebben we af en toe wat moeten graven buiten sommigen hun comfortzone. "
Leerkracht secundair
volgde Visie en leiderschap
"Super dat er flexibel met de inhoud wordt omgegaan. Veel praktische tips om toe te passen in school. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Aangenaam om mee te werken."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Programmeren en IT
"Hele vriendelijke en rustige lesgeven. Geeft verduidelijking waar nodig en praat echt nog uit eigen ervaring."
pedagogisch begeleider
volgde Taal en cultuur
"Het mobiele is de grootste troef."
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Doe zo verder!
Houd jouw enthousiasme vast!"
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Prima,
Alle kinderen waren heel enthousiast. Ze hebben veel nieuwe dingen ontdekt en uitgetest. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Programmeren en IT
"Heel duidelijk en vlotte lesgeefster"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Het was heel snel gedaan. We hebben ongelooflijk veel geleerd om in klas te gebruiken. Dank."
Leerkracht basisonderwijs;Buitengewoon onderwijs
volgde Kunst en creatie
"Ging heel vlot. We hadden beter ook in de lagere school allemaal iPads genomen."
I(c)T-coördinator
volgde Visie en leiderschap
"Ik heb thuis een iPad en gebruik te weinig de mogelijkheden die er op staan. Ik ben nu wel getriggerd om verder te experimenteren. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Kunst en creatie
"Zeer afwisselend, vernieuwend, duidelijke instructie. …"
I(c)T-coördinator;Leerkracht secundair;Lerarenopleider
volgde Programmeren en IT
"Heel logisch en eenvoudig om snel aan de slag te gaan"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Kunst en creatie
"Heel veel opties die ik nog niet kende"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Programmeren en IT
"Duidelijke uiteenzetting, boeiend als aspirant IT-verantwoordelijke"
I(c)T-coördinator;Leerkracht basisonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Heel interessant"
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Niet echt, jullie mogen ons zeker op de hoogte brengen van nieuwe sessies!"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Bedankt voor dit initiatief. Jullie zien me nog terug hier of in Brugge voor sessie Wiskunde."
Volwassenonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Goede uitleg op maat van de kinderen. Goede timing en afwisseling van opdrachten."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Programmeren en IT
"Heel interessant, gegeven door een persoon met kennis van zaken. "
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Heel veel bruikbaar materiaal aangereikt gekregen op een leuke manier! "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Visie en leiderschap
"Leerrijk, vernieuwend"
Leerkracht secundair
volgde Kunst en creatie
"Pascal was een aangename lesgever. Hij neemt zijn tijd en luistert goed. "
Leerkracht volwassenonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Even wennen maar handig"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Prima begeleiding!"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Super, zeer aangenaam!"
Leerling
volgde Programmeren en IT
"Open en interessante gesprekken"
Beleidsondersteuner
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Heel interactief"
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Twee sessies gevolgd Taal en Cultuur en Kunst en Creatie. In de Form kan ik maar 1 keuze ingeven. Pascal als lesgever kent zijn vak en legt alles heel goed uit. Enige voorkennis van werken met een iPad is wel nodig. De leeromgeving is zoals beloofd en de inhoud ook. Ik keek er naar uit en heb echt veel geleerd. Enige opmerkingen van deze plus vijftiger: het was vrij oncomfortabel zitten."
Volwassenonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Goede inspriratie voor opdrachten."
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Leerrijk aanbod "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Aangenaam dat je veel kon doen, niet enkel droge theorie"
I(c)T-coördinator
volgde Visie en leiderschap
"Heel bruikbaar in de klas, we zullen ze nu meer reserveren op school."
Leerkracht basisonderwijs;Buitengewoon onderwijs
volgde Kunst en creatie
"Zeer verrijkend "
Leerkracht secundair
volgde Visie en leiderschap
"Heel intuïtief. Makkelijker dan de laptops. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Onder de indruk van de vlotte en intuïtieve werking"
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Bedankt om dit te organiseren, dit is een eerste stap richting meer en meer digitaal werken "
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Heel interessant gesprek in ons groepje voor de opdracht n.a.v. andere sessie. Praktische voorbeelden en tips. "
Leerkracht secundair;Trajectbegeleider
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"De uitleg was telkens duidelijk. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Kunst en creatie
"Voldoende reclame maken omdat het echt wel de moeite is om te volgen. Doe zo verder!"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Te weinig tijd"
Leerkracht basisonderwijs
volgde Economie en organisatie
"Fijn om ook bij gekende apps nieuwe mogelijkheden om ze in te zetten te zien. "
I(c)T-coördinator;Leerkracht basisonderwijs
volgde Economie en organisatie
"Nieuw en verrassend"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Heel erg geïnspireerd "
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Mooi materiaal, leuke omgeving, vernieuwend!
Gerichte Informatie over workshop"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Leuk gebracht, mooi materiaal, vernieuwende kijk"
Leerkracht secundair
volgde Taal en cultuur
"Vlot gegeven, veel tips."
I(c)T-coördinator
volgde Visie en leiderschap
"Ging vlot. Misschien toch wat meer inzetten.
"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Schitterende inhoud, veel kaders, maar niet evident om alles in één keer binnen te krijgen."
Directeur
volgde Visie en leiderschap
"Neen, was super boeiend. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Bedankt! Was leuk en interessant!
Kinderen waren actief bezig. "
Leerkracht basisonderwijs
volgde Zorg, maatschappij en welzijn
"Bedankt voor de sessie!"
Opleidingsverantwoordelijke ICT
volgde Visie en leiderschap
"Zeer leuk"
Leerkracht secundair
volgde Visie en leiderschap
"Aangenaam en toegankelijk. Verborgen zaken ontdekt die wel aanwezig zijn."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Taal en cultuur
"Heel tevreden over de workshop. Hier ga ik direct mee aan de slag."
Leerkracht basisonderwijs
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
"Veel nieuwe functies verkend"
Leerkracht secundair
volgde Wiskunde - wetenschappen techniek en STEM
Waarom mag je dit niet missen?
Er zijn tal van redenen waarom dit innovatieve initiatief een must is voor iedereen die betrokken is bij onderwijs. Ten eerste biedt het een scala aan workshops die zijn afgestemd op jouw specifieke profiel. Deze workshops zijn speciaal ontworpen met de minimumdoelen in gedachten, waardoor je direct aan de slag kunt met relevante inhoud.
Maar dat is nog niet alles. The Pop-Up Classroom streeft ernaar om jouw bestaande workflow te integreren in een omgeving die barst van inspiratie.
Bovendien richt The Pop-Up Classroom zich op belangrijke leerzones en legt het duidelijke accenten op samenwerking, productiviteit, creativiteit en digitaal burgerschap. Dit betekent dat je niet alleen jezelf ontwikkelt als leraar, maar ook bijdraagt aan de groei en ontwikkeling van je studenten op diverse gebieden.
En er is meer. The Pop-Up Classroom biedt de mogelijkheid om te werken aan het Europees referentiekader voor digitale competenties van leraren, ook wel bekend als DigCompEdu. Dit betekent dat je niet alleen op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale vaardigheden, maar ook actief werkt aan het verbeteren van je eigen competenties.
The Pop-Up Classroom hecht veel waarde aan toegankelijkheid, inclusie, diversiteit en privacy. Dit betekent dat iedereen welkom is, ongeacht achtergrond of vaardigheidsniveau.
Kortom, The Pop-Up Classroom is een unieke kans om jezelf te ontwikkelen, je onderwijspraktijk te verrijken en bij te dragen aan een inclusieve en innovatieve onderwijsomgeving. Mis het niet!
Verschillende workshops speciaal ontworpen op maat van jouw profiel en gekoppeld aan de minimumdoelen.
Zelf ontwikkeling van digitale competenties volgens het Europees referentiekader (DigCompEdu).
Aandacht voor leerzones en duidelijke focussen zoals samenwerken, productiviteit, creativiteit, digitaal burgerschap ...
Aandacht voor toegankelijkheid, inclusie en diversiteit en privacy.
Voor wie is de Pop-Up Classroom?
Ontdek de grenzeloze mogelijkheden van onderwijsinnovatie in onze Pop-up Classroom! Als een bron van inspiratie voor schooldirecties en leerkrachten, verwelkomen we je in een wereld waar digitale leermiddelen samenkomen met begeleiding voor visie-ontwikkeling in jouw school.
Stap binnen in de Pop-Up Classroom waar we niet alleen de nieuwste educatieve technologieën presenteren, maar waar we ook directies ondersteunen bij het vormgeven van een toekomstgerichte visie. Bovendien motiveren we leerlingen door hen te betrekken in hun eigen leerproces.
Ontdek, experimenteer en leer samen met ons in de dynamische omgeving van de Pop-up Classroom, waar de toekomst van leren vandaag begint.
Directeur
“Heb ik, doordacht, de juiste investering gemaakt? Zullen deze toestellen niet in de kast blijven liggen?”
ICT-Coördinator
“Hoe beheer ik al deze toestellen op een veilige en efficiënte manier? En wat met privacy?”
Leerkracht
“Ik ben echt tevreden met mijn methodeboeken. Moet ik nu alles plots digitaal doen?”
Leerling
“Wij gebruiken altijd maar onze werkboeken. Ons toestel blijft altijd in de boekentas.”
Zij-Instromer
“Ik kom uit een andere sector en word voor de leeuwen gegooid. Ik heb nood aan coaching.”
Ouder
“Zal de laptop van de school lang meegaan? Hoe hoog zal de factuur oplopen?”